-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45657 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

چگونه برخورد دانشجو با شبهاتي كه در كلاس يا محيط مطرح مي شود؟
هر فرد ايراني خصوصاً دانشجويان عزيز كه خود را نسبت به حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ارزشهاي الهي متعهد و مسئول مي بيند و دغدغه دفاع از آن را دارد لازم است كه اولاً، درباره موضوعاتي كه در جامعه و محيط دانشگاهي مورد بحث قرار مي گيرد، اطلاعات و معلومات در حدّ كافي داشته باشد، تاريخ و تئوريها و رهيافتهاي گوناگون فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و... در مورد انقلاب اسلامي، حوادث مهم دوران انقلاب و بعد از آن، شخصيت ها و گروه هاي فعال و تأثيرگذار در عرصه سياسي كشور، افكار و عقايد آنان و... را به خوبي بشناسد تا بتواند در مواقع نياز با منطق و دليل و مدرك به صورت مستدل از انقلاب دفاع نمايد. و اين كار نيازمند مطالعات گسترده منابع معتبري كه در اين زمينه ها نوشته شده، مي باشد. ثانياً: علاوه بر آمادگي هاي علمي، هر وقت شبهه يا مسأله اي را كسي مطرح كرد كه مورد قبول و پسند شما نبود، هيچ وقت عصباني نشويد بلكه در كمال خونسردي و خوشرويي از طرف مقابل مدرك و مستند ادعايش را بخواهيد و سعي كنيد طرف مقابل را كاملاً حلاّجي كرده و به سؤال بكشانيد كه منظور شما چيست؟ و بالفرض چنين باشد چه هدفي را داريد؟؟؟ و... زيرا اكثر شبهاتي، كه در جامعه مطرح مي شود ناشي از عدم فهم دقيق آن مسأله براي گوينده آن مي باشد يعني آن فرد بر اساس برداشتهاي ذهني خود شبهه را مطرح مي كند. كه با كمي سؤال خود او نيز در ادعايش سست مي شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.